Hamburgare.

Hamburgare är en maträtt med kött mellan bröd samt tillbehör som pommes. Säljs bland annat på de världskända restaurangerna Mc Donalds och burger king. Nä skoja allt det där vet du redan. 

Jag har ätit många goda hamburgare den senaste tiden. Med tanke på att riktiga burgare gjort på svenskt högrev blir mer och mer hypat så finns alternativet på nästan varje restaurang du kommer till. Alla möjliga olika alternativ av saker att ha i sin burgare. Bbq-sås, ost, ostcream, bacon, salsa, dressing av orginalsort, majonnäs med mera.

Idag har jag ätit den godaste burgaren någonsin. Jag menar ärligt. Den va perfekt grillad (man kunde alltså få den så stekt man vill) 
Street friends hette stället och är en liten vagn i knalleland med några uteplatser. Min favoritburgare är med ost, bacon, karamelliserad lök, bbq-sås medium rare stekt kött och någon god smaksatt mayo eller dressing. Precis det jag fick idag 



Min burgare 



Rasmus burgare med massa ost i 
Till detta serverades en mix av sötpotatis och vanliga potatis pommes. 



Andra burgare jag ätit som varit goda 

Rasmus på sweden rock tog en 400g burgare från mästergrillaren som vann ett år, tror det var 2014. 



För mig räckte det med en 150g. 



Restaurang gasten på Liseberg. Den mest perfekta stekta hamburgaren jag vart med om. Minus för frön på brödet då jag inte är det största fanet av det. Udda med lantchips till men i allmänt gott i övrigt. 



Tugg i Borås. 
Ett väldigt omtalat ställe av folk i trakterna. Men jag var inte så imponerad som jag trodde jag skulle vara. Det blev en bra bild dock. Det är också viktigt ju. 

Jag tycker det är otroligt svårt att få till en bra burgare nu. För det finns så många alternativ. 

Vi hörs senare. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0