Söndagsångest

Jag och älsklingen åkte till gekås i fredags efter praktiken. Vi köpte väl inget speciellt utan det blev skor till mig nu i vinter/höst från scorett superfina. Lite småsaker köpte vi. Men inte så mycket saker. Mest kollat på saker inför flytten. 
Efter käkade vi på Harrys. 
Toast Skagen 
Oxfilé med pepparsås och bea. 
Kokospannacotta med limemarinerade blåbär. 

De var lite småfel på maten men efterrätten var den godaste pannacottan ag någonsin ätit. Jag ska nog leta upp ett recept på det. 





Igår åkte vi till Ikea samt Kode och hämtade en bil ganska tidigt. På Ikea köpte vi nytt porslin, som du ska få se sen när vi flyttat, jag är såå nöjd med det! Vi köpte även förvaring till min nya Walk in closet samt nya kastruller och verktyg som vi saknat i köket eller som vill uppgradera till något bättre. 

Robban hade bjudit hem sina arbetskompisar på kvällen så vi åkte dit. Grillade och drack gott. 
Vi grillade oxfilé samt kräftor. Alltså surf n' turf. Robban harr gjort egen bea och egen coleslaw. Vi gjorde potarishalvor av delikatesspotatis. Supergott var de! 

Just idag blir det nog ganska lugnt. Vi har ätit kanelbullar eftersom det är kanelbullens dag. Eftersom det är "rosa månaden" så köpte vi färdiga bullar från bonjour med rosa pärlsocker. Så vi stödjer rosa bandet också. Hade ju varit godare med hemmagjorda men efter igår så har jag ingen ork att ställa mig o baka 
Ska köpa något o äta nu men ingen vet vad dom är sugna på. Vi åt ju pizza till frukost idag så det blir inte de. Inte pp ett tag framåt heller. 
Kryddorna och allt är nerpackat och det är skitjobbigt stt inte kunna laga något alls eftersom vi inte har några ingredienser. 

Vi får se vad det blir. Och jag kanske skriver sen men det beror på vad viska göra resten av kvällen. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0