Mandy's diner - Älvsered

Ett fint intryck av 50 talet på utsidan med klassiska saker som gamla bensintankar, skyltar och stilen som 50 taket uttrycker sig. 
Bilarna utanför som ägs av gästerna vad helt vanliga bilar vilket jag tycker är lite tråkigt då helheten inte blev korrekt. Men självklart är det tillåtet för alla att äta där. 
Gick in och möts av unga tjejer i tidstypiska kläder som dock var med komfort i än det antagligen var tidigare. Fanns inga
Bord lediga så vi satte oss på uteservering som var utrustad med filtar så det räckte till. Tillslut bör
Vi fått in våran det k blev det lite kallt och de fixade ett högt runt barbord med sittplatser trotts det egentligen vara skulle få plats två som vi var. 
Pojkvännen som jag var där med beställde en hamburgare vid namn "big mama" 600 gram nötkött med brioche bröd, stekt ägg, bacon, ost, sallad, coleslaw vid sodan av samt cris cut potatis, lökringar och ännu mer sallad. En stor måltid helt enkelt. Jag beställde en "Cadillac burger" med ost vilket betyder att jag fick 200 gram nötkött med sallad brioche bröd, bacon, coleslaw i burgaren och ost som jag köpte till samt cris cut potatis. 
De frågade inte vid beställning hur de ville att köttet skulle vara mes tanke på att det var nötkött så har vi alla olika smak så vi båda var väldigt besvikna på hamburgarna i första tuggan då det var torrt och skulle behövas stekas lite mindre än vad de hade gjort. I sin helhet var burgaren got men de olika komponenterna var det små fel på. Baconet var perfekt stekt, krispigt men ändå mjukt. Coleslawn smakade mestadels bara majonäs med något smörig/fett smak, vilket jag inte är någon fantast av. Brödet vad något för hårt rostat då det smulade extremt mycket på ytan men det var ett väldigt luftigt bröd med sesamfrön på som smakade gott trotts jag uppskattar bröd utan sesamfrön bättre på en "lyxig" hamburgare. 



Vi beslutade oss att vi skulle ta varsin liten efterrätt trotts mättnadskänslan började smyga fram. 
En banan milkshake för R och jag beställde en Tripple chocolate Brownie. Bananmilkshaken var något för söt då den antagligen var gjord på essens och inte riktig banan. Brownien serverades ljummen med vaniljglass, grädde samt mini-marsmallows Den var otroligt god med kanderade pekannötter och den var också något för söt för min personliga smak och man blev väldigt mätt av den. 


En trevlig middag men hade varit bättre med några förbättringar. 
Trevlig stämning med inredning och allt. Lite väl mycket Elvis i lokalen men folk samanfattar ofta 50-60 talet med Elvis och rock and roll. 
Blir nog fler gånger men kommer inte springa ner dörrarna för att komma åt maten utan det är en restaurang man äter på för att komma åt känslan av det gamla mat-modet. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0